31 Mart 2016 Perşembe

Karanlığı Aydınlatan Işık Olmaya Ne Dersin?


Uzun zamandır taslaklar da imleci yanıp sönen yazının sonuna gelebildim. Yazarken bu sefer zorlanıyorum çünkü biliyorum ki yazdığım her cümle çocukların masumiyetini anlatmaya yetmeyecek.

Nisan ayının yaklaşmasıyla beraber onların bayramın da umutla bizlere bakan yüzlerini kim güldürmek istemez ki? Gelin o tertemiz kalplerini bizlerden giden hediyelerle heyecanlandıralım.

Bu konu da şuan güvendiğim 2 adet proje var sizlere her ikisinden de ayrı ayrı bahsetmek istiyorum. İlk olarak Dağınık Anne sayesinde keşfettiğim projeden bahsetmek istiyorum.

1 Çocuk 1 Tebessüm

Projenin işleyişi şu şekilde, Facebook üzerinden mesaj yazdığınız da size anın da geri dönüş yapıyorlar. Yardım yapmak istediğinizi belirttiğiniz de ihtiyacı olan okula ulaşmanız için öğretmenimizin adı ve iletişim bilgileri veriliyor.
1 Çocuk 1 Tebessüm
çocuklar gülsün dünya gülsün
Öğretmenimize ulaştıkdan sonra çocukların daha çok nelere ihtiyacı olduğunu öğrenebilirsiniz. Öncelik kitap ise buna ağırlık verip gücünüz yettiğince diğer okul malzemelerini alabilirsiniz. 

İhtiyaçları sağladıktan sonra dilerseniz Ptt dilerseniz de Kargo ile okula ulaştırabilirsiniz. Mutlaka kargoya verdiğinizi ve kargo numarasını hocalarımıza bildirin. Yardımınız ulaştıkdan sonra öğrencilerle beraber o güzel fotoğraf karesine doya doya bakabilirsiniz. 

Neden bu sistemi çok sevdim öncelikle okulu bulmak için uğraşmıyorsunuz hangi okulun ihtiyacı varsa anında okula ulaşıyorsunuz. İhtiyaçları öğretmenlerimiz ile beraber rahatlıkla belirleyebiliyoruz ve ulaştığından emin oluyoruz. İletişim bilgileri şu şekilde:


Facebook Adresleri: 1Çocuk1Tebessüm
İnstagram Adresler: 1cocuk1tebessum

1 Silgi 1 Kalem

1 Silgi 1 Kalem
Miniklerin teşekkürleri :)
İkinci olarak uzun yıllardır güvendiğim bir platformdan bahsetmek istiyorum sizlere. 1 silgi 1 kalem sitesi de güvenilir bağış sitelerinden birisidir. Sistem nasıl işliyor ihtiyacı olan okullar bilgilerini siteye yüklüyor.

Sizlerde alabileceğiniz ihtiyaca göre okulu seçebiliyorsunuz. Bağışınızı ulaştırmak için sizlere öncelikli uyarım seçtiğiniz yardıma tıkladığınız da okulun bilgileri sağ tarafta oluyor mutlaka okulun numarası ve öğretmenin isminin olduğu okulları seçmenizi tavsiye ederim.

Benim hatam adreslerin olduğu iki okula gönderdiğim yardım ne yazık ki teslim edilebilecek kişi olmadığı için elime geri döndü. Yardım ulaştıkdan sonra site üzerinden yazmış olduğunuz yazınıza hocalar tarafından teşekkür edilerek çocukların fotoğrafları paylaşılıyor. 

İnternet Sitesi: 1 Silgi 1 Kalem
Facebook Adresi: Bir Silgi Bir Kalem
İnstagram Adresi: Bir Silgi Bir Kalem

Bir okula yardım göndermek istedim ve kargonun oraya ulaşmadığını öğrenince öğretmenimiz ile irtibata geçtim. 


1 Silgi 1 Kalem
Hadi Onları Gülümsetelim
-Hocam sizin evinize ulaştırsam kargo o köye ulaşmıyormuş problem olur mu dedikten sonra hem boğazım düğümlendi hem de gözlerim doldu. İnanın zor konuşabildim hocamızın söylediği iki kelime bile bana yetti. 

-İki kat çorabı üst üste giyerek terliklerle okula giden öğrencilerimiz var sizin gibi duyarlı insanlara ihtiyacımız var dedikten sonra o kadar çok teşekkür etti ki ben utandım. Oysa onların bu güzel kalplerine ben teşekkür etmeliydim. 

Kısa süre sonra gönderdiklerim ile beraber çocukların gülen yüzleri ile teşekkür mektubunu mail kutum da gördükten sonra gelin o güzel yüzleri bizlerde güldürelim diyorum.

Bugün bizlerin göndermiş olduğu bir boya onların çizdiği resimlerde ki kuşları iler de hareketlendirecek ve hayallerine kavuşturacak. Çocukların ne dili ne rengi ne de ülkesi var onlar sadece çocuk. Kiminiz yazı uzun diyerek kapatıp çıkıcak kiminiz okuduktan sonra geçip gidecek. 

Benim sizden istediğim biliyorum ki sonra alırım demekte erteleyip unutmanıza neden olacak. Küçücük bir çocuğun yüzünde ki mutluluk olabilmek için elinizden hiçbir şey gelmiyorsa başkalarının ulaşmasını sağlamanız..

Okuduktan sonra kalbinizden gelen ne varsa çekinmeden yazabilirsiniz, yorumlarınızı bekliyorum. Barış dolu bir dünyaya uyanmak dileği ile..!

59 yorum:

  1. Ne kadar güzel yazdın iyi ki varsın inan bir çoğumuz görmezden geliyor oysa paylaşmak bile bir başkasının görüp yardım etmesine vesile olacaktır. Bizim burnumuzu kıvırıp beğenmediğimiz ayakkabılarımız varken onlar utana sıkıla çorap istiyor hem de ihtiyaç adedi kadar okurken gözüm doluyor.. Desteğin için çok teşekkür ederim güzellik <3

    YanıtlaSil
  2. Aslında burda söyle de yapılıyor elinde ne varsa götürüyorsun okula ve onlar ihtiyacı olan yerlere de gönderiyorlar. Hiç olmadı bunuda yapabilirler yani
    ve benim yaşadığım yerde de durumu olmayanlar var ve ulaşmak kolay oluyor açıkçası benim için
    tam da bi blog turu yapayım dedim yorum attın :)
    Böyle güzel bir projeyi duyurduğun için de cook teşekkür ederim eminim ulaşmak isteyip ulaşamayanlara katkin olacaktır :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar güzelmiş oda gerçekten mantıklı sonuçta hiçbir şey yapamıyorsak yanıkımız da bulunan okulda da ihitayacı olan çocuklar bulunur. İnşallah hep beraber destek oalbilceğiniz canım benim ^.^

      Sil
  3. Ne kadar güzel bir konuya değinmişsin.! Harika bir yazı olmuş, emeğine sağlık. :* Buna benzer bir proje daha var hazır aklıma düşmüşken bende onu yazayım. En kısa zamanda sayfaya bakacağım. İlla ki herkesin maddi durumuna göre karşılayabileceği bir dilek vardır. Yeter ki masum yüzler hep gülsün! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle yazmalısın ne kadar çok kişi duyarsa o kadar faydalı oluyor ;) bende senin gibi düşünüyorum illa ki herkesin maddi durumuna göre yapabileceği bir şeyler vardır. Zamanın da alıp hiç çözmediğimiz test kitaplarını bile gönderebiliriz :))

      Sil
  4. yüreğine sağlık çok güzel bir konuya değinmişsin.çocuklar hep gülsün :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim <3 çocuklar bizim geleceğimiz hep gülsünler :)

      Sil
  5. Yurtdisinda oldugum icin sadece duyurularla yardimci olabiliyorum. insallah Turkiye'ye geldigimde farkli yardimlardada bulunabilirim.
    Sahanesiniz. Cocuklarin gulumsemesi butun kotulukleri unutturuyor insanlara. Onlar hep gulsunler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duyurmanız bile başkalarının görmesini sağlayacaktır çok teşekkür ederim ^.^ Kesinlikle öyle onları mutlu görmek dünyanın en güzel sevinci :))

      Sil
  6. Son zamanlar da okuduğum en anlamlı postlardan olmuş. Bu dünyada masum kalan tek varlık çocuklar, bu gerçek unutuluyor tabi.. Sonra da ilk zarar gören yine onlar oluyor. Gerçekten ellerine sağlık Gözde'ciğim o kadar güzel ve net belirtmişsin ki. Yapılacak ne varsa yapmaya hazırız. :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yavru ne güzel söyledin hem masumlar hem de unutulan yine onlar :( kötülüğü yaymak birkaç saniye alırken iyiliği yaymak ne yazık ki zaman alıyor :/

      Sil
  7. Melek kalpli Gözde :)) Dağınık Anne'de yazıyı görünce eşimle konuşmuştuk. Bu akşamın da konusu bu olsun evde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melek kalpli olan sensin Blana'm 💕sana küçük bir tavsiyem çocukların en büyük sıkıntısı hikaye kitapları ve soru bankaları oluyor ;)

      Sil
    2. Evdeki çocuk kitaplarını hazırlayıp göndermeyi düşünüyorum.Peki kimin sayesinde tabi ki sizin😇Gördünmü sevabın çoğu sana gitti bana kalan gülen yüzler😌😌😄

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. Ama çok mutlu oldum güzel kalpli zehra ben sadece duyurdum bütün güzel kalpler sana 💕💕😊

      Sil
    5. Gözde hanım,bir okul yöneticisine kitap gönderme isteğimi iettim henüz dönmedi.Dönerse sizi de bilgilendireceğim.Benden de size kalpler gelsin💕💕💕💕

      Sil
    6. Zehra 😇 güzel kalpli insan ama çok mutlu oldum :)) Eğer bir silgi bir kalemden yazdıysan telefon numarası olan okulları arayıp durumu söyleyebilirsin çok ilgileniyorlar öyle :) Asıl bir sürü kalpler sana gelsin benden 💓💖💓💖 iyi ki varsın ^.^

      Sil
    7. Gözdecik(sevgiden bu cikler) iletişime geçtik van başkale silovan ilkokulu.sana sonuçları an be an bildireceğim.Sen de kalpler bitmez ama bunlar da benden sana (al yedeğe koy lazım olur belki)💗💕💘💞❤💚💜💖

      Sil
    8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    9. ay dilediğin gibi söyle bana böyle samimi yorumlara ayrı seviyorum :)) yedeklemem mi hiç bol bol olsun sonra lazım oluyor :))) ayy hadi inşallah hayırlısıyla ulaşsın yardım ^.^ benden 💓💓 bir sürü kalpl :))

      Sil
    10. GÖZDECİK İŞLEM TMM.RESİMLER ELİNE ULAŞACAKTIR.ÖPÜLDÜNÜZ .KALP KALP KALPPP

      Sil
  8. ben de katılayım buna hemen ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim yeter ki çocuklar gülsün :)

      Sil
  9. KOMŞUM! GÜZEL YÜREKLİ GÜZEL KOMŞUM!!!
    Hiç şaşırtmıyorsun beni...
    Bana biraz zaman ver her yerde paylaşacağım yazını!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kalpli anne iyi ki varsın biliyorsun dimi gerçi sürekli söylüyorum artık anladın onu sen 💕💕

      Sil
    2. Gözde sen çok farklı bir insansın ve tanıdığıma çok ama çok mutluyum!!!
      1çocuk1tebessüm'ü biliyordum ama 1 kalem 1 silgiyi bekliyorduk!
      ne güzel yazmışsın, ne güzel fotoğraflar!
      Hemen paylaşıyorum...
      Eline, yüreğine sağlık!
      Çocuk gülsün, dünya gülsün...

      Sil
    3. farklı değilim biz birbirimize benziyoruz ;) sende öylesin ben senin neşeni, enerjini seviyorum ki :* Senin yazın sayesin de bende kendileriyle tanıştım ne güzel birbirimize bir şeyler katıyoruz çok mutlu oluyorum böyle olmasına :) Keşke bütün çocuklar gülebilse :(

      Sil
    4. Ehe ehe hede hede :D
      Ah keşke komşum! Onlar geleceğimiz bizim, onlar yetişip dolduracak her yeri..
      Ve bu zamanda senin gibi gençler..
      Korunulası!
      Eline yüreğine enerjine duyguna şirinliğine... sağlık..

      Sil
    5. öyle deme duygulanırım :( keşke her şey herkes içi çok güzel olsa ama olmuyor işte :/

      Sil
  10. Çok güzel bir proje.Blogumda duyurayım bende :)

    YanıtlaSil
  11. merhabalar. ağlayarak okudum desem :( ben konu çocuk olunca, çok duygulanırım. bende bu güzel projeye el atmak istiyorum,sizide tebrik ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ağlamayın dicem ama çocuklar konusun da bende çok hassasım anlamaz mıyım :( onların tek bir bakışı bile yeter mutlaka bakmanızı öneririm şimdiden güzel yüreğiniz için teşekkür ederim 💕

      Sil
  12. İnsan yeter ki istesin, üşenmesin, bananeci davranmasın elinden gelmeyecek şey yoktur.
    Bu tür kampanyalar teşvik için birebir. Yayılmasına yardımcı olan yüce gönüllülerden birisin Gözde, iyi ki varsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu öyle güzel dedin ki herkes umursamaz davranıyor.. Çorap isteyen okullar bile var bunu sağlamanın çok zor olduğunu düşünmüyorum onlar zaten rengi şu olsun deseni bu olsun peşinde de değiller sadece 15 tane çorap bunu görmezden gelmemek gerekiyor.. Güzel yorumun ve desteğin için teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Projeler çok güzelmiş bende paylaştım herkes görür inşallah. Bende bakıyorum.

    YanıtlaSil
  14. Bende paylaştım çok güzel anlatmışsın duyuralım hemen bu tür kampanyaları birçok kişi görmeli. Çocuklar gülsün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel söyledin amaç çocukların yüzü gülsün teşekkür ederim desteğin için <3

      Sil
  15. Güzel bir proje bende ilgileneceğim.Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim detseğiniz için ^.^

      Sil
  16. Güzel bir proje bende ilgileneceğim.Tebrikler.

    YanıtlaSil
  17. Yazını paylaştım bilgiledirici güzel bir yazı olmuş. Tebrik ederim seni bizim çocukların kitaplarına bakıp göndereceğim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel olur kitaplara çok ihtiyaçları var çocukların :)) teşekkür ederim <3

      Sil
  18. hımm bunu ben de bi duyurayım.

    YanıtlaSil
  19. Bu yazınızı yeni gördüm. Bu projelerden haberdar ettiğiniz için minnetlerimi sunarım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim asıl projelere kaykıda bulunduğunuz için ben çok çook teşekkür ederim ^.^

      Sil
  20. gördün mü amaağğğ son yazısımıııı :)

    YanıtlaSil
  21. Çoğu zaman bir yardım yapmak istediğimizde ya da elimize bir şeyler geçtiğinde eşe dosta soruyoruz. Onlar da haliyle hep aynı yerleri söylüyorlar hep aynı yerlere gidiyor yardımlar. Çocuklar bizim en kıymetlimiz ne kadar çoğuna kucak açabilir yardım edebilirsek o kadar şahane olur. Hemen not defterime not alıp tanıdıklarıma da bildireceğim. İyi ki girmişim bu bloğa da haberdar olmuşum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle dimi gerçekten oysa yakınımız da bulunan okullar da bile ihtiyacı olan bir sürü çocuk var. faydalı olabildiysem ne mutlu bana diyorum :)) iyi ki görmüşsünüz çocuklar mutlu olacak :)

      Sil
  22. Teşekkür ederim bilgilendirme için.

    YanıtlaSil